اطلاعات آموزشی راجع به همه چیز

بازتابی از اطلاعات مختلف اینترنتی

اطلاعات آموزشی راجع به همه چیز

بازتابی از اطلاعات مختلف اینترنتی

چگونه حجم عکس را در گوشی موبایل کم کنیم؟!

کاهش حجم عکس با گوشی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با تغییر اندازه‌ی بایت آنها، راحت‌تر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند و در میزان استفاده از داده‌ی گوشی موبایل صرفه جویی شود. با وجود انواع روش کاهش حجم عکس با گوشی و همچنین کاربردهای متنوع دوربین گوشی، به طور قطع می‌توان گفت باید با دورانی که فقط تعداد محدودی از افراد در زمینه عکاسی و خلق تصاویر چشمگیر حرفه‌ای عمل می‌کردند، خداحافظی کرد.

 چگونه حجم عکس را در گوشی موبایل کم کنیم؟ امروزه به لطف ظهور گوشی‌های موبایل مجهز به دوربین‌های عالی، تقریباً همه کم و بیش در عکاسی خودی نشان می‌دهند و با خرید موبایل هر لحظه آماده‌ی ثبت تصاویر سلفی، مناظر، طبیعت و … هستند. با اینکه دوربین گوشی‌های موبایل اساساً رزولوشن خوبی دارد، اما تصاویری با حجم بالا ثبت می‌کنند. حجم زیاد عکس باعث ایجاد نگرانی هنگام به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی یا برنامه‌های چت می‌شود. آپلود عکس‌های سنگین با استفاده از اتصالات کند اینترنت دشوار است و همچنین از حجم زیادی از داده اینترنت نیز استفاده می‌کند.

با این حال، برنامه‌های اندرویدی کاربردی نیز در دسترس هستند که به شما کمک می‌کنند بدون از دست دادن کیفیت اقدام به تغییر سایز عکس با گوشی کنید.

کاهش حجم عکس با گوشی اندروید

در اینجا به معرفی چند برنامه‌ی اندرویدی موثر برای کاهش حجم عکس با گوشی می‌پردازیم که کاربر باید درباره‌ی اینکه کدام یک به بهترین وجه نیازش را برآورده می‌کند، تصمیم بگیرد.

Photo Compress 2.0

Photo Compress 2.0 یک برنامه‌ی رایگان است که می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید و خبر خوب اینست که در این اپلیکیشن خبری از تبلیغات نیست. برای کاهش حجم بالای تصاویر به حجم کمتر بدون اینکه کیفیت آنها را قربانی کنید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. علاوه بر فشرده‌سازی، می‌توانید تصاویر را نیز در صورت لزوم تغییر اندازه داده و برش دهید.

این یک برنامه‌ی ساده و آسان با بهره‌گیری از گزینه‌های بصری متنوع محسوب می‌شود. می‌‌توانید عکس‌های تغییر سایز داده شده را دقیقاً از خود برنامه به اشتراک بگذارید. اگر به هر دلیلی از تغییرات ایجاد شده راضی نیستید، می‌توانید تغییرات را بازنشانی کرده و با استفاده از مقادیر مختلف، فشرده‌سازی یا تغییر اندازه را امتحان کنید.

کاهش حجم عکس با گوشی اندروید
کاهش حجم عکس با گوشی

تصویر زیر نمونه‌ی تغییر حجم یافته‌ی تصویر بالا است؛ به نظر شما تفاوتی در کیفیت وجود دارد؟ شما قادر به تصمیم‌گیری نیستید، درست است؟ خوب این می‌تواند برنامه‌ای باشد که به دنبال آن هستید!

کاهش حجم عکس با گوشی

پس از اعمال تغییرات عکس می‌توانید آن را با نام جدید یا اصلی ذخیره کرده و از برنامه خارج شوید. متناوباً، می‌توانید عکس ویرایش شده را با عکس اصلی جایگزین کنید یا به صورت خودکار در پوشه Photo Compress ذخیره شود.

نحوه کم کردن حجم فایل چندین عکس با گوشی

به منظور تغییر حجم یا تغییر اندازه چندین عکس موارد زیرا دنبال کنید:

-به گالری عکس یا برنامه‌ای بروید که به شما امکان می‌دهد چندین عکس را انتخاب کرده و به اشتراک بگذارید.

-عکس‌ها را انتخاب کنید و آنها را با Photo Compress به اشتراک بگذارید.

-اکنون برنامه Photo Compress را باز کرده و عکس‌ها را در صورت لزوم تغییر حجم یا اندازه بدهید.

LIT Photo Compress & Resize

یک روش کاهش حجم عکس با گوشی استفاده از برنامه‌ی محبوب LIT Photo Compress & Resize است که علاوه بر برخورداری از رابط کاربری آسان، در عرض چند دقیقه نتایج چشمگیری ایجاد می‌کند. این برنامه دارای یک سیاست فشرده‌سازی هوشمند است، که باعث کاهش حجم عکس با گوشی می‌شود بدون اینکه کیفیت آن چندان دستخوش تغییر شود. نحوه کم کردن حجم فایل عکس با گوشی از طریق این برنامه به این صورت است که در درجه اول تعداد رنگ‌های تصویر را کاهش می‌دهد تا از اندازه آن بکاهد، اما محصول نهایی به ندرت اثری از خود برجای می‌گذارد.

چجوری حجم عکس را با گوشی کم کنیم.
چجوری حجم عکس را با گوشی کم کنیم.

علاوه بر این، این برنامه رایگان همچنین به شما گزینه‌های فشرده‌سازی زیادی را داده و حتی به شما امکان می‌دهد وضوح اصلی را حفظ کنید.

گوشی هوآوی Y6p ظرفیت 64 گیگابایتفروش ویژه
سود شما: ۲۶۰,۰۰۰ تومان
گوشی هوآوی Y6p ظرفیت ۶۴ گیگابایت

Photo and Picture Resizer

این برنامه‌ی رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل بارگیری بوده و امکان کاهش حجم عکس با گوشی را فراهم کرده و همچنین می‌تواند اندازه تصاویر را تغییر دهد. این اپلیکیشن همچنین اطمینان می‌دهد که کیفیت تصویر از بین نمی‌رود یا فقط اندکی کاهش می‌یابد.

چگونه حجم یک عکس را با گوشی کم کنیم.
چگونه حجم یک عکس را با گوشی کم کنیم.

همانطور که مشاهده می‌کنید تصویر زیر اندازه‌ای معادل ۱۹۲۰× ۲۵۶۰ و حجمی معادل ۱.۱ مگابایت دارد که با استفاده از این برنامه اندازه‌ی آن بدون تغییری در رزولوشن به ۷۶۸ ×۱۰۲۴ و حجم آن به ۱۲۴ کیلوبایت کاهش یافته است.

آموزش کم کردن حجم عکس با گوشی
آموزش کم کردن حجم عکس با گوشی

عکس تغییر یافته به طور خودکار در گالری در پوشه PhotoResizer ذخیره می‌شود. از این برنامه نیز می‌توان برای فشرده‌سازی چندین تصویر به صورت دسته‌ای هم بهره برد.

کاهش حجم عکس با گوشی ایفون

با نحوه کاهش حجم و کاهش اندازه فایل عکس‌های خود در آیفون آشنا شوید. با استفاده از برنامه Compress Photos می‌توانید اندازه‌ی تصاویر PNG JPEG و HEIF را کاهش داده و فضای ذخیره‌سازی را در گوشی اپل خود احیا کنید.

کاهش حجم عکس با گوشی ایفون
نحوه کم کردن حجم فایل عکس با گوشی آیفون

– برنامه‌ی Compress Photos را به صورت رایگان از App Store بارگیری کنید.

– برنامه را اجرا کنید و روی نماد ”+” در وسط صفحه ضربه بزنید. همه آلبوم‌های عکس موجود در گوشی شما نشان داده می‌شود. یک آلبوم را باز کنید و یک یا چند عکس را انتخاب کرده، سپس روی گزینه‌ی انتخاب ضربه بزنید.

چگونه با برنامه‌ی Compress Photos حجم عکس را کاهش دهیم؟
چگونه با برنامه‌ی Compress Photos حجم عکس را کاهش دهیم؟

– اکنون می‌توانید حجم تصاویر را تغییر دهید. دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: کیفیت تصویر و ابعاد تصویر. هرچه حجم عکس کمتر شود، بالطبع سطح کیفیت کاهش می‌یابد. به همین ترتیب، می‌توانید اندازه تصاویر را کاهش دهید تا حجم فایل عکس کمتر شود.

روش کاهش حجم عکس با گوشی

– برای کاهش حجم عکس با گوشی روی دکمه فشرده‌سازی تصاویر در پایین ضربه بزنید. این برنامه جادوی خود را برای کم کردن حجم عکس‌های شما بکار خواهد گرفت. هرچه تصاویر بیشتری برای پردازش داشته باشید، زمان بیشتری می‌گیرد. لازم به ذکرست که پس از پردازش هر عکس، میزان کاهش حجم نشان داده می‌شود.

نحوه کم کردن حجم فایل عکس با گوشی
نحوه کم کردن حجم فایل عکس با گوشی

– هنگامی که برنامه پردازش تصاویر را به پایان رساند، آنها به طور خودکار در گوشی ذخیره می‌شوند. آنها همچنین به صورت اتوماتیک به یک آلبوم ایجاد شده به نام Compress Photos اضافه می‌شوند تا بتوانید آنها را به راحتی پیدا کنید.

روش تغییر حجم تصویر با آیفون
روش تغییر حجم تصویر با آیفون

– اکنون شما می‌توانید عکس‌های اصلی را حذف کنید تا از حافظه موبایل به صورت بهینه استفاده کرده باشید. بسته به نیاز خود، می‌توانید این گزینه را انتخاب کرده یا عکس‌های اصلی را همچنان در موبایل خود داشته باشید.در این مقاله سعی شد تا راهکارهایی برای مشکل حجم بالای تصاویر ثبت شده با دوربین های موبایل ارائه شود، هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت ۱۹کالا از قیمت انواع گوشی اطلاع حاصل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد