اطلاعات آموزشی راجع به همه چیز

بازتابی از اطلاعات مختلف اینترنتی

اطلاعات آموزشی راجع به همه چیز

بازتابی از اطلاعات مختلف اینترنتی

درباره بیماری التهاب لثه چه می دانید؟

پریودنتیت (التهاب لثه ) التهاب و عفونت لثه ها، که باعث تحلیل رفتن استخوان تکیه گاه لثه می شود. پریودنتیت بیش از پوسیدگی دندان باعث از دست دادن دندان ها می گردد.


  

بیماری التهاب لثه چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت؟

این یبماری معمولاً با ترکیبی از درمان مشکلات دندانی و رعایت دقیق یک برنامه بهداشت دهانی مطلوب قابل معالجه است (به قسمت اصولی کلی درمان مراجعه شود)

برای بیماری التهاب لثه چه دارو هایی باید مصرف کنیم؟

برای درد خفیف ، مصرف داروهای بدون نسخه نظیر استامینوفن ممکن است کافی باشد.

اگر دچار بیماری التهاب لثه شدم چه کار کنم؟

محدودیتی وجود ندارد.

چه راه هایی برای پیشگیری از بیماری التهاب لثه وجود دارد؟

حفظ بهداشت مناسب دهان (به قسمت اصول کلی درمان رجوع شود) از خوردن میان وعده های شیرین که در تشکیل پلاک ها نقش دارد خودداری کنید. برای حفظ بهداشت مطلوب دندان ها به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. درباره کافی بودن میزان فلورید آب آشامیدنی منطقه خود از دندانپزشک سؤال کنید. مکمل های فلورید ممکن است به محافظت دندان ها در برابر این بیماری کمک کنند.

برای تشخیص بیماری التهاب لثه چه آزمایشی باید انجام بدهیم؟

پلاک های چسبنده واضح را با یک مسواک نرم هر روز از روی دندان هاو لثه ها پاک نمایید. احتمال آسیب دیدن دندان ها و لثه ها با یک مسواک نرم کمتر از مسواک سخت است . مسواک را برروی خط لثه قرار داده و به آرامی آن را بچرخانید در حالی که پرزهای آن در جهت لثه ها باشد. هر بخش دهان را در یک زمان مسواک بزنید (مسواک زدن یک بخش دندان ها را کامل کرده و سپس به بخش دیگر بپردازید). - برای استفاده از نخ دندان ، یک نخ دندان موم اندود یا بدون موم را دور یک انگشت از هر دست بپیچید. با فشار دادن نخ آن را در فضای بین دو دندان وارد سازید و با ملایمت سطوح دندان ها را با جلو و عقب بردن نخ شبیه حرکت اره در سطح خط لثه ای تمیز کند. بین تمام دندان های پایینی را به این طریق با هدایت دو انگشت تمیز کنید. سپس نخ را شل کرده و آن را برروی نوک انگشتان شست قرار داده و با هدایت دو انگشت شست بین دندان های بالایی را تمیز کنید. - گاهی جراحی به منظور برداشت بافت ناسالم لثه و بازسازی استخوان تکیه گاه دندان ها جهت حذف حفرات دندان غیرطبیعی ایجاد شده لازم می گردد.

زمانی که به بیماری التهاب لثه مبتلا شدیم، رژیم غذایی مان باید چگونه باشد؟

رژیم خاصی نیاز نیست ، به جز محدودیت مصرف مواد شیرین

بیماری التهاب لثه چه علائمی دارد؟

احساس طعم ناخوشایند در دهان بوی بد تنفس خونریزی لثه شل شدن دندان ها در جای خود درد دندان ها یا لثه هنگام خوردن غذاهای داغ ، سرد یا شیرین در صورت تشکیل آبسه ، علایم درد، تورم ، احساس درد هنگام لمس لثه ها و تب نیز اضافه خواهد شد.

همچنین دنبال کنید: بهترین دکتر جراح لثه در رشت

عوامل موثر در درمان بیماری التهاب لثه چیست ؟

این یبماری معمولاً با ترکیبی از درمان مشکلات دندانی و رعایت دقیق یک برنامه بهداشت دهانی مطلوب قابل معالجه است (به قسمت اصولی کلی درمان مراجعه شود)

چه چیز هایی باعت بروز بیماری التهاب لثه می شوند؟

تخریب استخوان تکیه گاه دندان ها توسط پلاک (یک رسوب چسبنده متشکل از باقی مانده غذاها، باکتری ها و مخاط ). بهداشت نامناسب دندان ها سبب تشکیل و تجمع پلاک ها می گردد.

بیماری التهاب لثه در بلند مدت چه عوارضی برای مان به دنبال خواهد داشت؟

بدون درمان ، دندان ها چنان در جایگاه استخوانی خود شُل می شوند که کشیدن آنها ضروت می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد